5 غذایی که هرگز نباید بعد از ورزش بخورید!

5 غذایی که هرگز نباید بعد از ورزش بخورید!

خلاصه این مطلب:

دانستن غذاهایی که هرگز نباید بعد از تمرین بخورید ، از غذاهایی که می‌توانید بخورید مهم‌تر است!

شما فقط ۱ ساعت ورزش کرده‌اید یا شاید هم بعد از مدتی طولانی به خانه برگشته‌اید. پس با توجه به همه‌ی مواد مغذی که از دست داده‌اید ، به یک میان‌وعده‌ احتیاج دارید. اما مطمئن نیستید که چه غذایی باید بخورید. شاید تعجب کنید ولی دانستن غذاهایی که هرگز نباید بعد از تمرین بخورید ، از غذاهایی که می‌توانید بخورید مهم‌تر است! در اینجا یک لیست از غذاهایی که هرگز نباید بعد از تمرین بخورید را آورده‌ایم ، حتی اگر میل به خوردن آن‌ها دارید!

۱.سبزیجات خام

در حالی که سبزیجات خام برای یک رژیم سالم و متعادل ضروری هستند ، آن‌ها غذای مناسب پس از تمرین نیستند. دلیل این امر هم این است که شما هنگام ورزش مقدار زیادی ویتامین ، مواد معدنی و‌ مواد مغذی را از دست داده‌اید پس سبزیجات خام به اندازه‌ی کافی مکمل آن‌ها نیستند. اما می‌توانید مقداری از آن‌ها را با پروتئین یا فیبر ترکیب کنید. به عنوان مثال می‌توانید کرفس را با یک قاشق کره‌ی بادام زمینی یا ماست میل کنید.

۲.شیرینی

بدن بعد از تمرین به فیبر احتیاج دارد. همچنین به منظور جایگزینی گلیکوژن موجود در سیستم بدن ، به کربوهیدرات باکیفیت نیز نیاز دارد. علیرغم اینکه شیرینی حاوی هر دو مورد است ، اما در لیست غذاهای پس از تمرین قرار ندارد. چرا که پر از کربوهیدرات‌های ناسالم ، نمک ، شکر ، چربی و کالری هستند. در عوض نان تست سبوس‌دار یا برخی آجیل‌ها را انتخاب کنید. آن‌ها شامل کربوهیدرات‌ها و چربی‌های خوبی هستند.

رویاپی : 5 غذایی که هرگز نباید بعد از ورزش بخورید!

۳.شیر کاکائو

این مورد ممکن است کمی واضح به نظر برسد ، اما بسیاری از مردم پس از انجام تمرین‌ها میل به شکلات یا هر چیز شیرین دیگری را دارند. این امر به این دلیل است که در طول تمرین قند خون افت کرده و بدن به دنبال شیرینی است! این خواسته را نادیده بگیرید! شیر کاکائو پر از چربی‌های ناسالم و گلوکز است که هر دو برای سلامتی بسیار مضر است. اگر می‌خواهید چیز شیرین بخورید ، میوه‌ی تازه را جایگزین کنید.اگر واقعا نمی‌تونید این خواسته را نادیده بگیرید تنها به خوردن مقدارکمی شکلات تلخ رضایت دهید! شکلات تلخ دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که نه تنها با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه می‌کند بلکه ضد التهاب نیز هست. این همان چیزی است که شما بعد از تمرین نیاز دارید.

۴.فست فود

این نیز یکی دیگر از موارد واضح است ، مانند نمک یا شکر. غذاهای سریع و آسان مانند همبرگر یا سیب‌زمینی‌ سرخ کرده ممکن است شما را وسوسه کند اما این‌ها برای رژیم ضرر دارند. چربی‌ها و نمک موجود در این غذاها ، کارهای بزرگی که شما در طول تمرین انجام داده‌اید را خنثی می‌کنند. به عنوان گزینه ، یک موز غنی از پتاسیم یا آووکادو را امتحان کنید.هر دوی آن‌ها دارای چربی‌های سالم و کالری کافی برای برطرف شدن گرسنگی هستند.

۵.نیمرو

به طور کلی تخم‌مرغ منبع فوق‌العاده‌ای از پروتئین است. با این حال نیمرو کردن آن در کره یا روغن اشتباه است. زیرا هر رو اشباع شده ازچربی هستند. برای خوردن تخم‌مرغ پس از ورزش ، آن‌ها را آب‌پز کنید تا به سلامتی شما آسیب نرسد . اگر می‌خواهید کلسترول خود را کاهش دهید ، فقط سفیده‌ی تخم‌مرغ را میل کنید.

خط پایان!

اگر زمان و انرژی خود را به یک تمرین عالی اختصاص داده‌اید ، بسیار مهم است که بعد از آن چه می‌خورید تا تمام زحمات خود را از بین نبرید. به جای لیست بالا،غذاهای سالم را جایگزین کنید.

 

مطالب مرتبط