کودکان ، ورزش و تمرین!

کودکان ، ورزش و تمرین!

خلاصه این مطلب:

باید به کودکان خود کمک کنید تافعالیت‌ها و مرکز‌های تفریحی مناسب سن خود را پیدا کنند.

ورزش در کودکان باعث تقویت تناسب اندام می‌شود اما همه در لیگ‌های رسمی موفق نمی‌شوند. باید به کودکان خود کمک کنید تافعالیت‌ها و مرکز‌های تفریحی مناسب سن خود را پیدا کنند. آیا می‌خواهید به فرزندان خود فرصت تناسب اندام مادام‌العمر بدهید؟ ورزش کودکان و سایر فعالیت‌های بدنی گروهی را برای آن‌ها درنظر بگیرید. با تشویق‌ و حمایت شما،این شانس وجود دارد که کودک شما به ورزش علاقه‌مند شود.با بردن آن‌ها به مسابقات ورزشی این علاقه رابیش‌تر کنید.

فعالیت‌ها را متناسب با سن در نظر بگیرید:

فرزند شما به احتمال زیاد علاقه‌ی خود را به برخی ورزش‌ها یا فعالیت‌ها نشان می‌دهد. از آن جایی شروع کنید که سن ، بلوغ و توانایی فرزندتان را در نظر بگیرید.

سنین ۲ تا ۵:

کودکان نو پا و پیش‌ دبستانی‌ها در حال شروع به تسلط بر بسیاری از حرکات اساسی هستند و برای بیش‌تر ورزش‌های سازمان یافته خیلی جوان هستند. برای این سن معمولا بازی‌های رایگان بدون ساختار بهترین هستند،مانند:

  • دویدن
  • پریدن
  • شنا
  • دوچرخه سواری

سنین ۶ تا ۹:

با بزرگ شدن کودکان ، دید ، دقت ، هماهنگی حرکتی و‌ مهارت‌های پرتاب آن‌ها افزایش می‌یابد. برای همین بهتر می‌توانند دستور‌العمل‌ها رادنبال کنند. ورزش‌های مناسب این سن شامل موارد زیر است:

  • فوتبال
  • دویدن
  • ژیمناستیک
  • شنا
  • هنرهای رزمی
  • رقص
  • اسکیت
  • اسکی

سنین ۱۰ تا ۱۲ :

در این سن بیش‌تر کودکان قدرت بینایی کامل و توانایی درک و یادآوری قوانین ورزشی را دارند. آن‌ها آماده‌ی ورزش‌های پیچیده مانند فوتبال ، بسکت‌بال و والیبال هستند. البته به خاطر داشته‌باشید که رشد ناشی از بلوغ آن‌ها می‌تواندبه طور موقت بر هماهنگی و تعادل کودک تاثیر بگذارد. در هر ورزشی که فرزند شما می‌خواهد شرکت کند ، مطمئن شوید که او پایه و اساس تکنیک و حرکت مناسب را دارد. می‌توانید از مربیان و متخصصان ورزش کمک بگیرید.

رویاپی : کودکان، ورزش و تمرین

ورزش‌های ارتباطی

قبل از اینکه به فرزند خود اجازه دهید تا در یک ورزش ارتباطی مانند ورزش‌های رزمی شرکت کند ، سن و اندازه‌ی بدنی او را در نظربگیرید. آیا او پرخاشگری و رقابت مناسب سنش را دارد؟ آیا از این ورزش لذت می‌برد؟

مقایسه‌ی گزینه‌ها

وقتی دارید ورزشی را انتخاب می‌کنید،در نظر بگیرید که:

  • فرزند شما چقدر از این فعالیت لذت خواهد برد؟
  • آیا این ورزش بر پیشرفت مهارت‌های متناسب با سن او تاکید دارد؟
  • چگونه می‌توانم به فرزندم کمک کنم تا گزینه‌های مختلف و انواع فعالیت‌ها را کشف کند؟

اهداف مادام‌العمر

  • در کل مثبت و مشوق باشید.
  • بر تلاش ، بهبود و لذت فرزندان خود تاکید کنید.
  • تا آنجایی‌ که برنامه‌ها شما اجازه می‌دهد ، در رویدادها و تمرین‌های او شرکت کنید. یکی از مهم‌ترین هدف‌ها این است که فعالیت بدنی برای فرزند خود پیدا کنید که از انجام آن لذت می‌برد و باعث شود یک عمر فعال بماند.

 

مطالب مرتبط