قوانین و مقررات

کاربر گرامی، با توجه به اینکه تمامی خدمات ارائه شده در مجموعه رویاپِی تابع قوانین مطروح در این بخش است، مطالعه آن پیش از استفاده از خدمات الزامی بوده و استفاده از رویاپِی به ‌منزله‌ی قبول تمامی شرایط و مقررات ذیل است و هرگونه ادعا یا اعتراضی در این خصوص را بلا اعتبار می‌‌نماید . شرکت ممکن است شرایط استفاده از خدمات نرم‌افزار رویاپِی را در طول زمان تغییر دهد. صرف ادامه‌ی استفاده‌ی کاربر از خدمات رویاپِی، اعلام رضایت نسبت به شرایط جدید و قبول آن تلقی می‌‌گردد .
هرگونه علامت، عدد، کلمه، تصویر یا نشان الکترونیک که مثبِت هویت امضاکننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه ملحق شود به‌منزله امضای الکترونیک و همانند امضای دست‌نویس واجد اعتبار خواهد بود و امضاکننده را به مفاد سند ملتزم می‌‌نماید.


قواعد عمومی


ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحات

مشتری: منظور متقاضی استفاده از خدمات ارائه شده در رویاپِی و یا خرید از فروشندگان ارائه شده در وب سایت و یا اپلیکیشن رویاپِی می باشد
متخصص : عبارت است از کاربری که به عنوان متخصص در رویاپِی ثبت نام کرده و جهت ارائه خدمات تخصصی در محل مشتری معرفی می گردند
فروشنده : منظور کلیه فروشندگان فیزیکی یا مجازی معرفی شده در رویاپِی هستند که اقدام به فروش کالا یا خدمات به مشتری می کنند
کاربر: هر شخص حقیقی یا حقوقی که در مجموعه رویاپِی ثبت نام نماید این فرد می تواند اعم از مشتری ، متخصص و یا فروشنده باشد.
رویاپِی: فضای مجازی در دسترس افراد میباشد که پل ارتباطی بین مشتری و متخصصین و یا فروشندگان را به جهت ارائه خدمات و یا خرید کالا فراهم آورده است .
شرکت : شرکت رویا پردازان راسا که نسبت به ارائه خدمات رویاپِی اقدام می‌کند.
حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از خدمات در سامانۀ رویاپِی ایجاد کرده‌اند.

ماده 2- حساب کاربری

2-1 : استفاده از مجموعه رویاپِی منوط به داشتن حساب کاربری است. هر شخص (اعم از حقیقی و حقوقی) تنها مجاز به افتتاح یک حساب کاربری است. در خصوص اشخاص حقوقی، فرد افتتاح ‌کننده حساب کاربری، باید نماینده قانونی شرکت باشد.
2-2 : کاربران می‌پذیرند اطلاعات درخواست شده توسط رویاپِی را به طور صحیح و دقیق ارائه نماید و در صورت نیاز به تغییر اطلاعات در اسرع وقت نسبت به به‌روز‌رسانی آن‌ها اقدام نماید. مسئولیت عدم تطابق اطلاعات مندرج با واقع و کلیه عواقب ناشی از آن بر عهده کاربران خواهد بود.
2-3 : هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری در رویاپِی داشته باشد. در صورتی که شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی حساب‌های کاربری متعدد وجود دارد، شرکت مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب‌های کاربری مذکور اقدام نماید.
2-4 : مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری انجام می‌‌شود مطلقاً به‌عهده صاحب حساب کاربری است، در نتیجه کاربر مجاز نیست حساب کاربری خود را برای استفاده در اختیار شخص دیگری قرار دهد یا آن را به هر نحو به دیگری منتقل نماید. به علاوه ضروری است که در راستای ممانعت از سوء استفاده غیر، در حفظ اطلاعات حساب کاربری خود، حداکثر اقدامات لازم را مبذول دارد.
تبصره: در صورت ظن به دسترسی اشخاص ثالث به حساب کاربری، کاربر موظف است برای انجام پیگیری‌های بیشتر شرکت را مطلع سازد.
تبصره: شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد، نخواهد داشت.

2-5 : هر کاربر با ثبت‌ نام در رویاپِی و ایجاد حساب کاربری به نام خود صحت انتساب تمام پیام‌های صادره از حساب کاربری خویش را پذیرفته و درنتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل داده‌ی پیام‌های ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط می‌نماید.
2-6 : در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر خودداری نماید.
2-7 : حساب کاربری باید بر اساس قوانین حاکم، قرارداد حاضر، در راستای اهداف قانونی و در همه حال، با در نظر گرفتن حیثیت تجاری مجموعه رویاپِی و شرکت به کار گرفته شود.
تبصره: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در استفاده از حساب کاربری، اعم از تخطی از مفاد قرارداد حاضر و یا سایر قوانین موضوعه و یا نقض حقوق ثالث، علاوه بر انسداد حساب، کلیه اعتبار موجود در حساب کاربری وی به عنوان وجه التزام توسط رویاپِی ضبط شده و کاربر حق هر گونه اعتراض را در این خصوص از خود سلب می‌نماید. موارد فوق رویاپِی را از اقدام به پیگیری‌های قانونی لازم برای مقابله با فرد متخطی محروم نخواهد ساخت.
2-8 : رویاپِی از طرف کاربر وکالت دارد تا در صورت صلاحدید، حساب‌های کاربری که در مدت طولانی غیرفعال بوده و یا تأیید نشده‌اند را لغو نماید.
2-9 : در صورتی که کاربر مایل به بستن حساب کاربری خود در رویاپِی باشد، می‌تواند با تماس با شرکت نسبت به این امر اقدام نماید. در این صورت حساب وی از طرف رویاپِی مسدود خواهد گردید. لیکن برخی اطلاعات مانند تراکنش‌های مالی سابق به دلایل قانونی قابل حذف نیست و در رویاپِی باقی خواهد ماند.

ماده 3- تعهدات رویاپِی

3-1 : رویاپِی مستقیما هیچ گونه سرویسی ارائه نمی نماید، بلکه تنها ایجاد کننده پل ارتباطی بین متخصصان و فروشندگان با مشتری جهت تسهیل در ارائه و دریافت سرویس و یا فروش کالا است. بدین معنا که متخصص میان پذیرش درخواست خدمات یا رد آن مخیر است و مشتری نیز پس از ارسال درخواست خدمت و مشخص شدن متخصص می تواند درخواست خود انصراف دهد. بدین وصف، هر سفارشی که در قالب رویاپِی انجام می گردد یک قرارداد مستقل مابین متخصص و مشتری بوده و خدمات رویاپِی تنها زمینه ساز انعقاد این قرارداد میان مشتری و متخصص است. همچنین هرگونه انتقال پول بین مشتری و فروشنده بر اساس توافق میان دو طرف و پس از دریافت کالا در نظر گرفته می شود و در صورت مشکلات احتمالی بوجود آمده از قبیل مغایرت در مبلغ انتقال ، گیرنده مبلغ و یا پرداخت قبل از دریافت کالا و اشکالات به وجود آمده احتمالی در عدم دریافت کالا و یا کالایی مغایر با تفاهم بین مشتری و فروشنده رویاپِی هرگونه مسئولیتی را از خود سلب می نماید .
3-2 : خدمات رویاپِی شامل ارائه سهولت سفارش گذاری، پیشنها متخصصان خوش نام، ایجاد امکان مقایسه قیمت های پیشنهادی و شفافیت قیمت و همچنین ارائه تخفیفات برای خرید و معرفی فروشندگان خواهد بود
3-3 : رویاپِی با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران و رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه خدمات و نیز ایجاد صلح و سازش فی مابین متخصصان و فروشندگان با مشتریان می‌کند.
3-4 : رویاپِی با پیگیری های مداوم و نظارت کامل بر نظرات مشتریان در خصوص خدمات ارائه شده، سعی در فراهم ساختن بستری شفاف و سرعت بخشیدن و تسهیل سفارش گذاری دارد. لیکن باید درنظر داشت، با توجه به نسبی بودن مفهوم کیفیت و مجزا بودن قرارداد مشتری با متخصص از توافقات رویاپِی با کاربران، رویاپِی هیچ گونه مسئولیتی اعم از مدنی و کیفری در قبال نوع و میزان کیفیت سرویس ارائه شده و وقایع و مشکلات احتمالی آتی آن، در مقابل کاربران و اشخاص ثالث نخواهد داشت
3-5 : رویاپِی متعهد به تلاش ، برای ارائه‌ی خدمات باکیفیت است و میکوشد تا با به‌روزرسانی نرم‌افزارها متناسب با نیاز کاربران ،کیفیت و نوع خدمات ارائه ‌شده را ارتقا بخشد
3-6 : رویاپِی تلاش خود را جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری خود توسط دستگاه‌های کاربران محترم می‌کند . اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن‌همراه و …) نخواهد داد.
3-7 : رویاپِی همواره در تلاش برای بهبود بخشی به خدمات خود و جلب رضایت کاربران است. در همین راستا ممکن است ویژگی ها یا عملکردهایی را اضافه یا حذف کند، یا محدودیت ها را کاهش یا افزایش دهد و همچنین ممکن است یکی از سرویس ها را به طور کامل متوقف کرده یا به حالت تعلیق درآورد. لذا ادامه استفاده کاربر از خدمات رویاپِی به معنای پذیرش این تغییرات خواهد بود
3-8 : تمامی اطلاعات کاربران اعم از مشتریان ، متخصصین و فروشندگان بعنوان اطلاعات محرمانه نزد رویاپِی محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام صالح. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارایه اطلاعات کاربران اعم از مشتریان ، متخصصان و فروشندگان به مراجع مذکور می‌باشد
3-9 : شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد نخواهد داشت


ماده 4 – تعهدات کاربران

4-1 : در کلیه¬‌ مراحل استفاده از رویاپِی، کاربران موظف به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند.
4-2 : مشتری و متخصصین تعهد مینمایند ،که از هرگونه ارتباط مستقیم با یکدیگر در خصوص دریافت خدمت اجتناب نمایند . بدیهی است در صورت رعایت نکردن این موضوع ، مشتری هیچگونه ادعائی دراین خصوص و یا خسارت احتمالی حادث نخواهد داشت و درصورت آگاهی ، از این اتفاق رویاپِی میتواند نسبت به انسداد حساب کاربری طرفین اقدام نماید .

4-3 : مشتری متعهد است در صورت داشتن هرگونه تقاضای نامتعارف و هر گونه پرنده یا حیوانات دیگر در منزل، موضوع را قبل از توافق بر انجام کار به متخصصین اعلام کند در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست خدمت و عزیمت متخصص به محل و مواجه با موارد فوق ، مجاز به لغو (امتناع از انجام) سفارش بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده برعهدۀ مشتری است.
4-4 : کاربر می‌پذیرد که رویاپِی ممکن است از ارسال پیامک (SMS) به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربر می‌تواند درخواست کند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.
4-5 : کاربر متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات پرویاپِی به صورتی که به رویاپِی یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند ، استفاده نکنند. در صورتی که کاربر اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی ، نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده رویاپِی در جهت منافع شخصی و یا آسیب ها اعم از مادی و یا معنوی به منافع شرکت اقدام نماید، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب کاربری، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبه جبران خسارات وارده اقدام نماید لازم به ذکر است در این حالت کلیه مطالبات کاربر اعم از اعتبار حساب کاربری به نفع رویاپِی مصادره خواهد شد
4-6 : خدمات رویاپِی ممکن است با مشارکت خدمات شرکت‌های دیگری ارائه شود که شرکت کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی مشتری می‌پذیرد که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و شرکت مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت‌ها ندارد.
4-7 : در صورت لغو سفارش پس از منقضی شدن فرصت لغو، در صورت انجام شدن بخشی از سفارش از جمله ارسال متخصص و غیره و یا ایجاد هزینه‌ی فرصت برای متخصص مانند رزرو خدمت در زمان اوج سفارشات، هزینه‌ی خدمت انجام شده و خسارات مربوط به هزینه‌ی فرصت در حد متعارف در حمایت از متخصص از مشتری اخذ خواهد شد.
4-8 : کاربران می بایست اپلیکیشن رویاپِی را برای اهداف قانونی به کار گیرد و مرتکب رفتاری نشود که اعتبار نرم‌افزار رویاپِی را خدشه‌دار نماید
4-9 : مشتری موظف است کلیه اطلاعات خاص، از جمله خرابی بخشی از کالایی که خدمت بر آن صورت می‌پذیرد، عتیقه بودن و یا هر توضیحی که ممکن است در تصمیم متخصص برای قبول یا رد خدمت تأثیرگذار باشد را در بخش توضیحات ذکر نماید. توافق شفاهی مشتری با متخصص به هیچ وجه قابل پیگیری توسط رویاپِی نخواهد بود. در صورتی که مشتری در خصوص بیان این موارد کوتاهی نماید کلیه خسارات احتمالی از جمله هزینه‌ای که متخصص برای کارشناسی متحمل خواهد شد به عهده وی خواهد بود
4-10 : مشتری می پذیرد که اسناد، مدارک و اشیای مهم و گرانبهای خود اعم از طلا، ارز، جواهرات و سایر اشیای قیمتی خود را بدون مواظبت در معرض متخصصین قرار ندهد و بر نگهداری آنها نظارت داشته باشد. همچنین قبل از خروج متخصص تمامی لوازم منزل خود را کنترل نموده و هرگونه کاستی احتمالی را قبل از ترک متخصص اطلاع دهد.
4-11 : مسئولیت هر نوع اقدام کاربر که منجر به بروز آسیب بدنی، جانی یا مالی گردد به عهده‌ی کاربر است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت
4-12 : کاربر می‌پذیرد تمامی تغییرات، الحاقات و اصلاحاتی را که توسط شرکت در تارنمای رویاپِی به‌روزرسانی می‌گردد و یا از طریق پیامک و یا هر شیوه‌ی متعارف دیگر در خصوص استفاده از خدمات رویاپِی و شرایط آن ارسال‌‌ می‌گردد را مطالعه نماید. لذا هرگونه استفاده از اپلیکیشن رویاپِی به منزله‌ی اطلاع کامل و موافقت با موارد مذکور خواهد بود
4-13 : کاربر متعهد می شوند پس از اتمام خدمت از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از اپلیکیشن رویاپِی، از یکدیگرکسب کرده است ، استفاده‌ای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوه دیگری نیز مغایر با قوانین رویاپِی خواهد بود. لذا کاربران متعهد خواهند بود ، فقط در شرایط ضروری و در مدت زمان ارائه خدمت از اطلاعات یکدیگر مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند
4-14 : مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از رویاپِی به عهده کاربران است.
4-15 : با توجه به ماهیت خدمات رویاپِی ، کاربر می‌پذیرد که اطلاعات لازم از جمله آدرس و شماره تماس معتبر و سایر اطلاعاتی که برای تکمیل ارائه خدمات ضروری باشد را، با علم به این موضوع که برخی از این اطلاعات در اختیار متخصص و یا مشتری مخاطب سفارش قرار خواهد گرفت، با رضایت کامل در اختیار رویاپِی قرار دهد.
4-16 : مشتری متعهد میگردد که تنها زمانی که قصد استفاده از خدمت متخصصین و یا خرید از فروشندگان را دارد اقدام به ثبت درخواست نماید و در صورتی که برای رویاپِی محرز شود مشتری اقدام به ثبت درخواست های (خدمات و یا خرید ) مکرر و بدون واقع را دارد می تواند نسبت به غیرفعال کردن حساب کاربری مشتری اقدام نماید و تمام اعتبار ذخیره شده برای مشتری نیز غیر قابل استفاده به وی خواهد بود .
4-17 : هر گونه تخریبی غیر اصولی که در نتیجه استفاده از خدمت در منزل مشتری ایجاد شود ، مشروط بر اثبات قصور از طریق مراجع قانونی توسط متخصص، مسئولیت تامین هزینه‌های مربوط بر عهده متخصص خواهد بود
4-18 : مشتری تا 3 ساعت پیش از زمان سفارش درخواستی بدون محدودیت می‌تواند سفارش خود را ابطال کنید . درصورتیکه کمتر از 3 ساعت به زمان سفارش نسبت به ابطال درخواست خود اقدام کند ، درصدی از مبلغ پرداختی کسر و مابقی عودت خواهد شد. . چنانچه مشتری قصد ابطال سفارش خود تا 3 ساعت پیش از شروع زمان سفارش را دارد؛ برای لغو یا تغییر زمان آن، باید با واحد امور مشتریان تماس بگیرد.
4-19 : کاربر می‌پذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت است و شرکت می‌تواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون نیاز به تدارک هیچ‌گونه دلیلی، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفاده‌ی کاربر از خدمات رویاپِی گردد ( اونوقت چه بلایی سر اعتبارش میاد )
4-20 : مشتری موظف است در زمان مقرر در مبدأ خدمات (آدرس اعلام شده در هنگام ثبت سرویس خدمات) حضور داشته باشد و یا فرد مورد اعتمادی را به متخصص جهت نظارت بر انجام صحیح خدمات معرفی نماید، در غیر این صورت شرکت مجاز خواهد بود معادل هزینه‌ی خدمات را از اعتبار او کسر یا از نامبرده وصول نماید. وصول این مبلغ، نافی اختیار شرکت برای انسداد حساب کاربری وی موصوف نخواهد بود
4-21 : مشتری موظف است هزینه‌ی خدمات را به یکی از طرق پیش‌بینی‌شده پرداخت نماید. پس از ارسال درخواست خدمات یا پس از پایان خدمات (در فرضی که شرایط خدمات پایان یابد) . مشتری نمی‌تواند به میزان هزینه‌ی خدمات اعتراض کند و یا اینکه پس از پرداخت ، تقاضای استرداد مبلغ پرداختی را خارج از شرایط مذکور در این قرارداد بنماید. درصورتی‌که مشتری به هر علت ازجمله به خاطر اشکالات فنی، ارتباطی، قطع شبکه‌ی تلفن همراه، بروز نقص در نرم‌افزار و ... نتواند هزینه‌ی خدمات و یا خرید خود را پرداخت کند، شرکت مجاز خواهد بود که این هزینه را از اعتبار مشتری در رویاپِی کسر و یا مبلغ آن را از نام‌برده وصول نماید و مشتری نمی‌تواند نسبت به این اقدام اعتراضی داشته باشد.
4-22 : مشتری می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود در رویاپِی دارد مستقل از روش کسب آن ، فقط برای استفاده از خدمت ارائه شده و یا خرید از فروشندگان معرفی شده توسط رویاپِی می باشد و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد
4-23 : مشتری می‌پذیرد اعتبار تخصیص داده شده ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که رویاپِی برای ارائه این اعتبار هزینه ای از مشتریان دریافت نمی‌کند، این حق برای رویاپِی محفوظ است که در صورت عدم استفاده مشتریان از اعتبار خود در بازه مشخص شده اعتبار مشتریان را حذف کند. همچنین درصورتی که رویاپِی تشخیص دهد که استفاده و یا تخصیص مبلغ اعتبار به دلیل خطای فنی و یا موارد مشابه ، تخلفی صورت گرفته است و یا غیر قانونی بوده است می‌تواند این اعتبار را که در نتیجه استفاده از آنها به حساب مشتری اضافه شده است را باطل یا حذف کند
4-24 : کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش از رویاپِی انجام دهد
4-25 : متخصصین صرفاً در خصوص خدمت ثبت شده در سیستم و در حیطه وظایف خواسته شده در سفارش، مسئول می باشد و هرگونه حادثه و تخریب احتمالی خارج از آن بر عهده مشتری می باشد
4-26 : کاربر اقرار می‌نماید که با افتتاح حساب کاربری در رویاپِی تنها مجوز استفاده‌ی غیر انحصاری، غیرقابل‌انتقال و محدود از خدمات آن را دریافت می‌کند و به‌این‌ترتیب مدعی مالکیت یا حقی نسبت به رویاپِی (اعم از کپی‌رایت، علامت تجاری و سایر حقوق معنوی آن) نیست، در غیر موارد مصرح در این قرارداد اجازه‌ی استفاده از نام و علامت تجاری و خدمات نرم‌افزارهای رویاپِی را ندارد و در همه حال متعهد به رعایت حقوق معنوی شرکت نسبت به نرم‌افزارها و ملحقات آن خواهد بود.
4-27 : کاربر می‌پذیرد که متن حریم شخصی رویاپِی را مطالعه کرده است و مورد قبول وی است.
4-28 : با توجه به ماهیت سرویس‌ها، پس از گذر زمان طولانی از انجام سرویس، امکان کارشناسی و راستی آزمایی در خصوص دعاوی از بین خواهد رفت، لذا مشتری متعهد می‌گردد در صورت بروز مشکلات احتمالی این موارد را حداکثر طی دو روز تقویمی به رویاپِی اطلاع دهد. عدم توجه به این موضوع به معنای رضایت مشتری و اسقاط کلیه دعاوی آتی وی در این خصوص خواهد بود


ماده 5 : هزینه‌ها و پرداخت

5-1 : دانلود، نصب و ثبت نام در نرم افزارهای رویاپِی رایگان است و هزینه‌ای که از مشتری دریافت می‌‌‌گردد، تنها مشتمل بر بهای سرویس ارائه‌ شده توسط متخصص و یا خرید آنها از فروشگاه های طرف قرارداد می‌¬باشد. بدیهی است فراهم آوردن ملزومات این استفاده از جمله اینترنت مورد نیاز و سیستم¬ های الکترونیکی هوشمند تماماً به عهده کاربر خواهد بود.
5-2 : هزینۀ خدمات ارائه شده از سوی رویاپِی ، ممکن است بسته به ویژگی‌های خدمات از جمله نوع ، زمان درخواستی ، مدت زمان تخمینی جهت ارایه خدمات، مکان و یا عوامل دیگر متغیر باشد. در هر صورت رقم اعلام شده از سوی رویاپِی بر اساس استانداردهای موجود و صلاحدید شرکت تعیین گردیده است و در صورت پذیرش از سوی کاربر اعم از مشتری و متخصص ، هیچ یک حق طرح هرگونه ادعا و اعتراضی دراین خصوص را نخواهد داشت
5-3 : محاسبه هزینه برای سرویس های مناقصه ای بر اساس فهرست¬ بهای توافق شده مشتری و متخصص خواهد بود. بدین معنا که سفارش مشتری برای متخصص ارسال می‌گردد. متخصصین می‌توانند با توجه به شرایط خود قیمت خود را برای مشتری ارسال نماید. مشتری می تواند بسته به نوع سرویس و قیاس امتیاز متخصصین و قیمت‌¬ها، از بین این متخصصان انتخاب نماید. پس از انتخاب مشتری فهرست¬ بهای پیشنهادی متخصص قطعی شده و محاسبات بر اساس آن صورت خواهد پذیرفت. در این حالت، مشتری و متخصص، حق هرگونه اعمال تغییر و اعتراض در این خصوص، ولو به استناد خیارات را از خود سلب و اسقاط می‌‌نماید. لازم به ذکر است، قطعی بودن قیمت‌ها منوط به نهایی شدن سفارش و انتخاب متخصص مورد نظر در نرم‌افزار رویاپِی برای سرویس های مناقصه ای است. در صورتی که مراحل سفارش طی شده اما نهایی کردن آن معلق بماند سفارش قابل انجام و پیگیری نخواهد بود.
5-4 : مشتری می‌پذیرد هزینه بعضی از خدمات به طور تقریبی در رویاپِی از طرف متخصص مشخص شده و ممکن است با توجه به جزئیات خدمت مورد نظر و پس از انجام بازدید توسط متخصص تغییر در آن اعمال گردد و قیمت نهایی پس از بازدید به وی اعلام خواهد شد ، لذا در صورت تایید مشتری ، اعتراضی نسبت به هزینه خدمت نمی‌تواند داشته باشد
5-5 : در صورت اشتباه مشتری در ارائه اطلاعات هنگام سفارش گذاری، متخصص می‌پذیرد که قبل از انجام خدمت ابتدا این موضوع را به مشتری متذکر گردد و از درخواست مابه‌التفاوت جداگانه از مشتری بدون هماهنگی جداً خودداری نماید. در این حالت، هر یک از مشتری و متخصص قادر به رد درخواست بوده در این حالت مشتری تنها موظف به پرداخت هزینه ایاب و ذهاب خواهد بود
5-6 : پس از انجام هر سرویس متخصص ملزم به تنظیم فاکتور بر اساس فهرست بهای توافق شده در سفارش می‌باشد. لذا مشتری تنها موظف به پرداخت اجرت فاکتور شده بوده و کلیه پرداخت‌های خارج از چهارچوب فاکتور از جمله انعام و غیره اختیاری بوده و از حمایت رویاپِی خارج است. لازم به ذکر است هزینه کالاهای مصرفی خریداری شده برای ارائه سرویس توسط متخصص، باید به طور جداگانه و مطابق با فاکتور پرداخت گردد.

ماده 6 : مالکیت معنوی

6-1 : دانلود نرم افزارهای ارویاپِی رایگان است. لذا هیچ شخص حقیقی یا حقوقی حق اجاره، فروش و به طور کلی انتقال نرم‌افزارهای رویاپِی و حقوق ناشی از آن یا نمایش عمومی آن را نخواهد داشت. کاربران می‌توانند هر گونه اقدام خلاف این بند را به شرکت گزارش نموده تا در اسرع وقت با متخلف برخورد قانونی صورت گیرد. لازم به ذکر است خسارات ناشی از این تخلف به عهده شخص خاطی خواهد بود و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.
6-2 : تمامی متن‌ها، طرح‌های گرافیکی و کدهای به کار گرفته شده در رویاپِی جزو اموال شرکت محسوب شده و استفاده از هرگونه کرالر (Crawler) یا ابزار مشابه جهت مرور یا کپی خودکار صفحات و اطلاعات رویاپِی توسط کاربران و یا هر شخص حقیقی و حقوقی غیر کاربر ممنوع بوده، رویاپِی مجاز به جلوگیری از این اقدام و برخورد قانونی در این خصوص خواهد بود.
6-3 : کلیه حقوق معنوی نرم‌افزارهای رویاپِی ، موارد وابسته به آن و هر آنچه بدان ملحق می‌گردد، مانند نام، علامت تجاری، خدمات ارائه‌شده تحت این نام و سایر موارد از جمله مالکیت فکری و معنوی آن متعلق به شرکت رویا پردازان راسا بوده و هر گونه سوء استفاده از هر یک از موارد فوق قابلیت پیگیری قانونی خواهد داشت. لذا کاربران در همه حال متعهد به رعایت حقوق معنوی شرکت نسبت به نرم‌افزارها و ملحقات آن بوده، تنها مجاز به استفاده‌ی محدود، غیر انحصاری و غیر قابل انتقال از خدمات رویاپِی هستند، بدون آن که این استفاده حقی برای آن‌ها نسبت به مالکیت نرم‌افزارهای زویاپِی یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد نماید یا اجازه‌ی استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و ... را به آن‌ها اعطا نماید